FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

söndag 27 juni 2010

Abstinens

Jag skulle ju överdriva kraftigt om jag påstod att det är ett lätt beslut jag har fattat. I skrivande stund kurrar magen högljutt och hjärnan skriker efter socker och snabba kolhydrater. Gång på gång får jag hejda mig själv från att ta telefonen och ringa efter pizza eller att ta en rostmacka eller att hoppa i flip-flopsen och ge mig ut på godisexpedition till närbutiken...

Hur jobbigt det än må vara vet jag att det är en övergående känsla. Låter jag sockersuget vinna idag blir det dubbelt så jobbigt imorgon, eftersom jag då kommer att behöva brottas med fruktansvärda samvetskval. Därför ska jag rida ut stormen och ha siktet inställt på ketosen som förväntas infinna sig framåt tisdag någon gång.

Och jag räknar timmarna tills dess!

2 kommentarer:

  1. Duktiga du, du kommer att klara det. Jag skickar över alla styrkekramar jag kan uppbåda. Förstår precis hur jobbigt det känns nu, hur gott allting verkar...Jag tycker du har fattat ett bra och väl avvägt beslut. Är så imponerad av dina resonemang och möjlighet att se situationer utifrån olika håll (hattar ;-) ) Jag önskar ibland själv att jag kunde köra mer ren kur, men känner för min egen del att jag valt rätt väg även om det innebär en lite längre tid tills jag när målet. Kanske kommer jag köra ren kur efter semester in i det sista, lite beroende på hur "otålig" jag blir :-)

    Håll ut, det blir SNART lättare! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, tack gulliga! Alla säger ju att man ska leva i nuet, men helst av allt skulle jag vilja snabbspola de här första dagarna! :)

    Anledningen till att jag känner mig motiverad (eller tvingad, snarare) till att köra ren kur en period är ju för att jag inte alls har hittat den där fina lagom-känslan som du har gjort. Jag litar inte på att jag klarar av att ta mig till målvikten genom att äta mat just nu, så det blir en liten genväg, eller vad man ska kalla det. Jag tycker att ditt sätt att se på viktminskningen är sund och bra, och jag önskar att jag snart kommer att komma till samma insikt. :)

    Någon vecka på ren kur efter semestern låter som en bra reservplan, även om jag tror att du kommer att klara semestern föredömligt!

    Kram!

    SvaraRadera