FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

fredag 18 juni 2010

Att fånga dagen

Igår fångade jag dagen, kvällen och natten. Spontant, men kontrollerat. I nya, härliga sommarkläder firade jag in sommaren tillsammans med en vän. Uteserveringsmingel, rosévin och skratt i juninatten. En helt fantastisk kväll!

Idag är jag naturligtvis både trött och sötsugen, men jag är också full av självförtroende. Jag fick en försmak på mitt smala liv igår; jag var stolt och glad över min nästan 16 kilo lättare kropp. En ny M!

Jag är inte längre rädd för att avvika från planen, eftersom jag har bevisat för mig själv att jag kan hantera konsekvenserna. Och det kommer jag att göra den här gången också. Det är utan tvekan den största förändringen under den här resan: Att målmedvetet sikta mot målet - men samtidigt kunna fånga dagen!

1 kommentar:

  1. Vilket härligt bevis för dig själv och personlig seger att ha nått den förändringen, det är förändringen till den bestående målvikten, det som avgör att du kommer stanna kvar där. Och det är ju just de här spontana tillfällena i livet som man inte vill gå miste om, de ger guldkant på tillvaron och att få njuta av den som normalviktig i nya kläder...jag kan verkligen se och känna framför mig hur du mådde! Jag blir inspirerad :-) Kram

    SvaraRadera