FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

söndag 20 juni 2010

För mycket av det goda

Nej, nu får jag nog ta och sakta mina steg i mat-och-dryck-landet. Helgen har bjudit på diverse läckerheter i lite för stora mängder, även om det inte har varit helt katastrofalt. Däremot vill jag inte riskera att helgvanorna blir vardagliga, som de faktiskt var B.C. (Before Cambridge).

Ännu en gång har jag slagit av på takten och tävlingsinstinkten har minskat en aning, men faktum är att jag trivs rätt bra med det. Jag njuter varje dag av vetskapen om att jag kommer att nå mitt mål i sommar. Samtidigt säger min erfarenhet att jag måste vara kritisk mot sådana tankebanor, så att de inte slår över till nonchalans. Att skjuta på sina mål är oftast en ursäkt för att slippa sträva mot dem. Därför fick jag säga ifrån när min söndagströtta hjärna började fundera på vilken pizza som skulle vara godast ikväll. En tydlig varningssignal på att det har blivit lite för mycket unnande de senaste dagarna. Enough is enough!

Med löparskorna fastsurrade på fötterna är jag redo att möta midsommarveckan med ett leende. Det blir några dagars pulverdrickande innan jag ska sätta på mig en vit, ljuvlig, kort sommarklänning och njuta av årets härligaste dag.

3 kommentarer:

  1. Hej.
    Här sitter man & gråter, vilken underbar känsla att ta fram nyckelringen. Förstår precis. Är som en stor lättnad att man nått det målet man satt upp, och dessutom att det var för ett år sedan gör det bara bättre. Alla tunga stunder flyger förbi i huvudet & man blir stolt över sig själv. Du är sååååå duktig.

    Efter en helg som din är det bara fortsätta med de du vet är rätt. Nu kan du stoppa i tid & vet dina begränsningar. Det är en bra förändring mot det bättre!

    Ha en bra kväll.
    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är, blir så glad av dina ord! Det är så svårt att motivera sig att fortsätta när man har fått smak på allt det där goda man har saknat, men då gäller det att minnas hur lycklig man blev tack vare de uppnådda målen och då är valet rätt enkelt egentligen.

    Ha en riktigt bra vecka!
    Kram M

    SvaraRadera
  3. Jag säger det igen, men det kan aldrig sägas för ofta, du har kommit så långt. Bara att du nu känner igen, uppmärksammar och vet vart de här tankebanorna kan ta vägen gör att du kommer klara det här galant. Du visar att du gång på gång kan hantera de situationer som uppstår med måttfullhet och utan att skuldbelägga dig själv, utan faktiskt njuta av livet och möjligheten att göra bra och sunda val. Heja dig M! :-)

    SvaraRadera