FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

torsdag 3 juni 2010

Guldkant på tillvaron

Under en stekande varm Stockholmssol blev det en efterlängtad uteserveringspremiär i eftermiddags. Till saken hör att jag är en riktig uteserveringstjej; jag fullkomligt älskar att sitta mitt i smeten med solglasögonen på, spana på människorna runt omkring och prata i timmar. Det är ofta på mitt initiativ som de enstaka glasen ersätts med flaskor, och jag är inte sen att tacka ja till att svänga förbi McDonald's på vägen hem. Därför var jag lite tveksam till den rätt spontana eftermiddagsträffen med några vänner. När alkoholen går in går vettet ut, brukar man ju säga.

Men det blev ingen sådan eftermiddag. Jag beställde in ett glas rosé, drack långsamt och njöt av tillvaron. Sedan kände jag mig nöjd. Jag kände inget sug efter att beställa in mer vin, för jag hade redan en supertrevlig stund där i solen. Mitt i smeten, med solglasögon på.

När jag kom hem tog jag en shake, nöjd och glad över att kunna sätta guldkant på tillvaron utan att spåra ur.

3 kommentarer:

  1. Shit vad duktig du är, bra gjort där...
    Mycket imponerad ;-) Och vad underbart skönt det lät...och gott :D

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Har du tänkt på att du nu börjar tänka och agera som en smal person? En smal person tar ETT glas, en smal person tar inte vägen förbi MCDonalds om det inte var planerat. Det är därför du kommer att lyckas nu och i framtiden. Och det du beskriver är ju känslan av att sitta där i smeten med solglasögonen på och njuta av tillvaron - och att njuta av tillvaron ger inte många kalorier. Härligt!/A

    SvaraRadera
  3. Vägen mot målet: Tack snälla du! Jag njöt verkligen! Det bästa är att sommaren kommer att bjuda på både solsken och vin, så jag tänker att det är bättre att njuta av små mängder vid några få tillfällen, än att köra "all in" som jag alltid gjorde tidigare.

    A: Herregud, vilka underbara ord. Jag har nog inte alls reflekterat över hur en smal person tänker. Vilken fantastisk insikt! Tack! Och jag håller definitivt med dig om att det är kalorifritt att njuta av tillvaron! Som tur är!

    SvaraRadera