FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

onsdag 16 juni 2010

KILLEVIPPEN

Idag måste jag ha kommit åt en magisk spik eller något, för dagens vägning är som hämtad ur en saga. En alldeles fantastisk sådan med ett oförglömligt, lyckligt slut:

START: 19 april 2010
Vikt: 91,5 kg
BMI: 29,5
Midjemått: 105 cm

Vägning 16 juni (8½ vecka med Cambridgekuren)
Vikt: 75,9 kg (-15,6 kg)
BMI: 24,5 !!!!! (-5)
Midjemått: 88 cm (-17 cm)

De tidigare veckornas vägningar var, som jag misstänkte, resultatet av att helgernas kolhydratintag band extra vätska. Men det här minuset (-3,7 kg) var värt att vänta på. Jag är NORMALVIKTIG! Och det känns alldeles...

...alldeles underbart!

4 kommentarer:

  1. Åh härligt, härligt!! Vad roligt att höra, tänk så nära målvikten du är nu. Bara 4.4 kilo kvar, det är magiskt! Grattis :)

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga! Jag får se om jag stannar efter 4,4 kg eller om jag siktar på en lägre vikt. Just nu är jag bara helt mållös, för jag hade räknat med ca 1 kg minus bara... :)

    Tack för dina ord tidigare idag! Resan fortsätter!

    SvaraRadera
  3. Oh,Grattis! Mycket impad, över 15 kg!
    Shit vad du är bra!!!

    Nu är du alldels strax i mål...smaka på det du ;-)

    SvaraRadera
  4. TACK!!!
    I tankarna har jag inte tänkt mig att jag skulle vara i mål snart, så jag måste programmera om hjärnan, tror jag!:)

    SvaraRadera