FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

onsdag 9 juni 2010

Räddaren i nöden

Ibland utsätts man för situationer som inte riktigt lämpar sig för att skaka ihop Cambridge-pulver, som när man träffar fördomsfulla anti-bantare, till exempel. Ibland ändras planerna och helt plötsligt har man inte en pulverpåse till hands. Och ibland kanske man, som jag, ligger back två påsar före nästa inhandling.

Då är jag glad att det finns ett substitut, nämligen färdiga VLCD-shakes på kylhyllan i närmsta butik.

Även om det inte löser problemet med fördomarna (även om det är skillnad mellan att säga att man tar någon enstaka måltidsersättning "någon gång ibland" än att behöva erkänna att man är inskriven hos en konsulent), innehåller något fler kalorier och har långt ifrån samma goda smak, är det en räddare i nöden.

4 kommentarer:

  1. Vilket bra tips! :) Det ska jag verkligen lägga på minnet, för rätt som det är krisar det och då är det bra att veta att det finns andra alternativ än att falla för ätandet igen.

    SvaraRadera
  2. Precis! Nu är det ju så enkelt med Cambridge, eftersom det bara är tre shakes om dagen, vilket enkelt att få i sig. Jag förstår inte hur man orkar dricka fem om dagen, som de som kör Nutrilett och Xtravaganza (tror jag) gör. Men framförallt tycker jag att det är ett bra alternativ om man inte vill ställa sig och shakea framför folk, då kan man ta en sån istället. :)

    SvaraRadera
  3. Mycket bra, jag har en i väskan...jämt.
    Kanske borde dricka den i stället för att ha den i väskan ;-)

    SvaraRadera
  4. Hahaha, ja där har du en poäng! :)

    SvaraRadera