FRÅN ÖVERVIKT TILL DRÖMVIKT
MED CAMBRIDGEKUREN
:

fredag 4 juni 2010

Walk a mile in my shoes

Det var precis det jag gjorde. Gick en mil, alltså. Underbara sommardagar som denna vill jag gärna tillbringa ute i naturen (eller på en uteservering, haha). I friska luften, iallafall. Och härlig, frisk luft blev det en hel del under tiokilometersslingan i friluftsområdet denna lediga fredag. Stärkande och fridfullt.

Under min promenad hann jag tänka igenom mina målsättningar inför framtiden. Efter att ha stått still på vågen i två veckors tid har jag nu lagt i en högre växel. Njutning och guldkanter i all ära, men om jag ska nå mitt mål måste jag bestämma mig för att ge hundra procent nu.

Midsommar är inte långt borta, och jag har från början haft som mål att vara smal den dagen. Jag har visualiserat mig själv i en vit, somrig klänning och drömt om hur det kommer att kännas att vara stolt över min kropp.

Imorgon väntar den sista sociala tillställningen före midsommar, vilket innebär att från och med söndag är det raka vägen mot målet. Och jösses vad jag längtar dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar